Nowe zasady działania stowarzyszeń zwykłych ruszają 20 maja.

“Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia ewidencji, jej wzór oraz szczegółową treść wpisów w ewidencji w zakresie, o którym mowa w ust. 1, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia przejrzystości, kompletności i dostępności do danych zawartych w ewidencji”.
(delegacja w znowelizowanej ustawie – Prawo o stowarzyszeniach).
Ciągle podmiotem prowadzącym ewidencję będzie Starosta. Ustawa wylicza przede wszystkim jakie informacje zamieszcza się w ewidencji. Nie wspomina jednak o tym, jak będzie prowadzona ewidencja – to pozostawiono rozporządzeniu. Ustawa dopuszcza tylko, że ewidencja może być prowadzona “w systemie teleinformatycznym”.

Projekt rozporządzenia (tekst)
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//513/12283362/12342348/12342349/dokument212518.pdf

Projekt rozporządzenia na stronach legislacja.rcl.gov.pl
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12283362

Przewijanie do góry